En relació a la persona tutelada
- Fer la valoració inicial i continuada de la persona tutelada basant-se en la recollida d’informació i el registre de la informació, contactes amb la família, recursos informals i formals.
- Fer l’acollida de la persona tutelada, informar-la i orientar-la sobre el Servei de Tutela.
- Detectar necessitats personals en tots els àmbits i buscar estratègies i alternatives per mantenir i millorar la qualitat de vida de la persona tutelada.
- Fomentar el vincle entre la persona tutelada i l’auxiliar de tutela.
- Gestionar, conjuntament amb l’equip, el servei de recerca de persones les 24 hores del dia, 365 dies a l’any per a situacions d’urgència segons els protocols establerts per l’entitat.
- Elaborar, actualitzar i fer el seguiment del Pla d’atenció individual, conjuntament amb l’equip interdisciplinari, valorant les necessitats, eleccions i preferències de la persona tutelada.
- Donar suport i acompanyament de la persona tutelada en els diferents processos de dol (mort, pèrdua de capacitats, habitatge…).
- Establir, conjuntament amb l’àrea econòmica, el pressupost econòmic i prioritzar-ne les despeses així com el seguiment i el control.
- Fer els informes pertinents.
- Fer les visites periòdiques a la persona tutelada.
- Valorar les autoritzacions per a les diferents activitats que realitzen les persones tutelades.
- Fer els acompanyaments de la persona tutelada en aquelles situacions que ho requereixin (activitats, visites mèdiques, canvis de centres…).
- Fer l’estudi social inicial dels mòduls de les subvencions i facilitar la informació per actualitzar-los.
- Treballar amb l’objectiu d’establir vincles entre la persona tutelada i el referent.
En relació amb la família
- Informar la família sobre les funcions del referent i de l’entitat tutelar.
- Valorar les relacions familiars i/o dels referents col·laboradors i potenciar-ne les relacions beneficioses.
- Mantenir reunions periòdiques, si escau, amb aquelles famílies que tenen relació amb la persona tutelada.
- Informar la família o l’entorn més proper, si escau, dels canvis en la situació personal de la persona tutelada.
en relació amb l’auxiliar de tutela / equip interdisciplinari / entitat
- Elaborar, executar i avaluar, conjuntament amb l’equip, el Pla d’atenció individual de la persona tutelada.
- Participar en les reunions periòdiques de l’equip/entitat/fundació.
- Coordinar-se periòdicament amb els membres de l’equip.
- Coordinar-se periòdicament amb l’auxiliar de tutela, supervisar les seves tasques, i establir conjuntament el calendari d’actuacions i visites.
- Participar en l’elaboració de la memòria anual del servei.
- Participar en les activitats de l’entitat, i assistir, si escau, als espais de supervisió.
en relació amb la comunitat i/o l’entorn
- Cercar, coordinar i gestionar els diversos suports de l’entorn comunitari i dels serveis especialitzats en els diversos àmbits (salut, laboral o ocupacional, lleure, serveis socials, serveis externs, habitatge, altres entitats tutelars i voluntariat…).
- Fomentar la integració en la comunitat de la persona tutelada.
- Sensibilitzar i informar la comunitat sobre el servei de tutela (funcions, competències).
de formació, recerca i docència
- Assistir i participar en activitats formatives de formació continuada.
- Fer propostes de formació sobre necessitats detectades en el Servei.
- Col·laborar en la formació dels professionals del centre, dels alumnes en pràctiques i del voluntariat.
- Participar en programes o projectes de recerca interns i externs al Servei.
- Participar en els estudis per mesurar el grau de satisfacció dels tutelats i de les entitats.